Moje 1. video ZDE
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Zdravá dieta (část 1.- strava)

17. january 2013 at 20:50 | Evie Hanks |  Writting
Ahoj :)
Vítám Vás u dalšího článku, tentokrát se budu zabývat ne tak úplně dietou, ale zdravou výživou která s dietou souvisí. Jak mě toto téma napadlo? Ve škole jsme měli něco jako přednášku na téma: Zdravá výživa. Já nebudu ale mluvit o tom, jak máte jíst, ale v poslední době slyším mnoho mladých holek jak říkají: ,,Nebudu jíst celý týden abych co nejvíc zhubla." Aha. Jenže tady je problém v tom, že dívky, které drží takzvanou tvrdou dietu, by neměly dělat v tak nízkm věku. Vlastně by to neměl dělat nikdo. Když člověk nejí, sice je pak hubenější, ale nemá dostatek vitamínů a pak je oslabený. A to je problém. A my si teď řekneme, jak se stprávně stravovat a cvičit, aby dívky, které chtějí vypadat lépe to měly co nejzdravější cestou :)


Začátkem je samozřejmě se správně stravovat. Do svého jídelníčku můžete určitě zařadit v prvé řade ovoce a zeleninu. Zpravidla byste měli za den sníst minimálně 5 porcí ovoce nebo zeleniny (např. každý den jablko, banán, mrkev, pomeranč, hruška atd.). Pak určitě přijde na řadu pečivo, těstoviny, ovesné vločky a podobně. Doporučila bych každé ráno jíst müsli, nejlepší je to smíchané s mlékem a k tomu přidat ještě čerstvé ovoce (např. banán). Samozřejmě můžete snídat např. corn flakes, ty taky nejsou špatné, ale už tam není to ovoce jako v müsli. Nedoporučovala bych snídat takové ty čokoládové kuličky jako jsou nesquik nebo jiné. Ta čokoláda by ani tak nevadila, ale spíše umělá barviva, a třeba mě to nedělá ráno mco dobře na žaludek. Nejlepší volbou je müsli s mlékem, medem a čerstvým ovocem. Když už máte snídani za sebou přichází řada na svačinu do školy popř. do práce.Určitě bych doporučila celozrnný chléb nebo rohlík se slunečnicovými semínky, nebo s jakýkoliv jinými. Nejlépe namazat máslem nebo tím, co vám chutná, tady je to tak jedno. K tomu přihodit ovoce a jde se. Samozřejmě také nesmí chybět pití, každý by jste měli vypít minimálně 2 litry, nejlépe čisté vody, minerální vody nejsou až tak zdravé ale budiž. Lepší než kofola, pepsi nebo cola, která má v sobě tolik nezdravých věcí. Věděli jste, že 1 litrová kofola má v sobě 35 cukrových kostek? Dost co? Takže radši čistou vodu nebo třeba smíchanou se sirupem, to také není špatné. Pokud máte obědy ve školní jídelně, mělo by to být v pořádku, protože tam by měli mít zdravou stravu každý den. Jednou maso, podruhé luštěniny, těstoviny, sladký oběd apodobně. Pokud jíte doma, rozhodně byste měli zařadit do svého jídelníčku takřka vše ať už maso (rybí, králičí, kuřecí). Moc bych nedoporučovala třeba hovězí nebo vepřové maso, už proto, že přece jen kráva a prase se dožívá vysokého věku a to maso je pak takové staré, tučné a bez vitamínů. Takže spíše bílé maso a rybí. Dále určitě těstoviny, např. špagety, rýže apodobně. Luštěniny nejsou také špatné, ale neměli bychom je jíst tak často, protože jsou těžké na žaludek. A co si dát na večeři? Určitě něco lehčího takže třeba kaše z ovesných vloček, krupicová kaše, s medem, máslem, skořicí, můžete přidat i kakao (bez cukru) nebo třeba třtinový cukr, velice zdravý. Určitě si mezi dobou oběda a večeří můžete dát "svačinku", třeba rohlík s rajčetem nebo jakoukoliv jinou zeleninou. K té večeři bychom mohli přidat vaječnou omeletu nebo těstoviny na sladko (s medem, skořicí, bílým jogurtem a třeba jahodami). to by bylo co se týče zdravé výživy vše. Tohle je první část protože jak vidíte, je to docela dlouhé. Příští část bude o pohybu, abyste se nepřepínali nebo naopak abyste nedělali něco zbytečně. Toť vše. Snad jsem vám pomohla :)

Evie Hanks
 

Be the first one to judge this article.

Comments

1 † Therr † † Therr † | Web | 19. january 2013 at 11:27 | React

Už sem se pokoušela o zdravou dietu ale prostě ... to nikdy nevydržím :D

2 Malissa Malicious Malissa Malicious | Web | 19. january 2013 at 14:53 | React

[1]: Já taky ne :D

3 Kei Kei | Web | 19. january 2013 at 19:17 | React

Ooo to sem zkoušela už snad 100x jenže pak jdu uvidím čokoládu a chramst.. Ooo pak pizzu .. a už se to veze z kopce.. :D

4 Lee Lee | Web | 21. january 2013 at 17:33 | React

Tak tuhle dietu bych asi nemohla udělat vidím čkoládu nebo něco jiného a hned jím. :D navíc važím sotva 48 kilo takže není co hubnout :D

5 Lily BleedForYou Lily BleedForYou | Web | 3. february 2013 at 23:32 | React

ovoce zelenin tolik ? jako měl o by ji být dosta ale až tak bych to nepeřeháněla... a chybí ti tam mléčné výrobky.. to maso se muže klidně vynechat ale určitě se to pak musí nějak nahrazovat.. a občas bych jim poradila i soju.. :) jinak se těším na druhou část.. :)

New comment

Log in
  Don't you have your own web yet? Create it for free on Blog.cz.
 

Actual articles

Advertisement